#3 i listan

Svamp. Det är Djävulens påfund. Totalt onödig i matlagningssammanhang och lika näringsrik som tidningspapper. Vad som gör den än mer avskyvärd är det faktum att svamp fungerar lite som naturens njurar. Det var därför det var ajabaja att plocka och äta svamp efter Tjernobyl. Inget ont som inte för något gott med sig, alltså.

Innan det kommer upprörda skrik ifrån svampkramare vill jag förtydliga:

Bra svampar är: tvättsvamp, Svampen (ett vattentorn i Örebro), Zvampen och den svampen som penicillin framställs på. Eventuellt tryffel.




Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jadu, Lindberg, det var en intressant idé men kontraproduktiv. Har alltid trott på idén don't feed the trolls. Lägger jag upp dem får de vad de vill ha-uppmärksamhet.



Men tack för idén och välkommen åter

2009-04-14 @ 12:19:15
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Dr Messerschmidt

Desutom finns det inget som luktar värre än svampfisar.

Möjligen stekt fläskkotlett

2009-06-18 @ 00:06:57
Postat av: Lindberg

Jag vet inte, då jag skyr svamp. Men jag utgår ifrån att svampfis är relativt illaluktande och lutar mig på den erfarenhet som säger att a)svamp är äckligt och b) fisar generellt luktar inte hallon.

2009-06-18 @ 14:43:53
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0