Dagens dummaste uttalande?

Programledaren i Robinson, Linda Isacsson, har i Expressen uttryckt sig kritiskt över att folk har bett om att bli hemröstande och kommenterat detta på följande sätt: " Jag tycker hellre att man ska hoppa av än be om att få bli hemröstad. Det blir en manipulerad process som inte är bra i tv". Det tycker jag var bra sagt då det är uppenbart att Robinsonkonceptet på intet sätt främjar manipulation. Nej, tvärtom är det ju alltid så att den minst manipulative individen med mest överlevnadskunskaper vinner. Det hade annars varit enkelt. Avskaffa röstning, inför tvekamper i det laget som förlorar. Förloraren åker. Detta är dessutom andra gången hon uttryckt sig på detta sätt om samma sak. (Förmodligen har expressen bara använt det uttalande hon gjorde förra gången samma sak inträffade och har inte fått fler kommentarer) Det roliga förra gången var i synnerhet det faktum att det omröstningen fick göras om, så att det inte skulle märkas att en av deltagarna hade bett om att få bli utröstad. Manipulativt? Kanske en aning.

Jag skulle absolut se en överlevnadstävling med gladiatortema. Nu menar jag inte Gundes program med mjuka kuddar, utan det gamla goda romerska spelet som går ut på att i envig, med jämna motståndare som försöker ta kål på varandra.  Jag kan väl sträcka mig så långt att deras vapen kanske inte behöver vara för vassa, men jag kommer i nuläget inte på något som är så jämt. De olika vapenalternativen har på ett snillrikt sätt för- och nackdelar så att det inte finns någon från början given vinnare utan det handlar enbart om gladiatorns skicklighet.
Det borde vara en given succé.
Tyvärr skulle även det programmet läggas ner efter en säsong, eftersom det skulle ha för få intriger. Se på Camp Malloy, i mitt tycke det bästa i den klass som någonsin visats. Där kan vi snacka om vinnare! Hyllades de? Nope. Inte intressant för tabloiderna.


Kommentarer
Postat av: Anki

Röstningen är ju helt klart det mest korkade i hela programmet eftersom den inte tillför något vettigt till tävlingen. De som egentligen borde få komma till final riskerar att röstas ut av de svagare eftersom dessa utgör ett hot. Att man till råga på allt gör det till en lagtävling i början förstör ännu mer av nöjet.

2009-04-19 @ 14:27:24
URL: http://tjurskallenstomrum.blogg.se/
Postat av: SteveO

Gladiatorspel på tv vid 20-tiden varje lördag skulle ju vara en höjdare.

Kan i övrigt hålla med om att Camp Malloy var ett klockrent program med ett vettigt upplägg, fast det vart ju inte så mycket rubriker i kvällspressen och därmed ointressant att göra en uppföljare på.

2009-04-19 @ 14:57:12
Postat av: CrimsonAnna

Du gar en klar poäng i det-och jag tycker dessutom Robinson kan flyttas till t.ex. Finska Lappland som man slipper att beach-babes.



Tack för omtanken i min blogg

2009-04-19 @ 19:35:13
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Lindberg

Det räcker nog med Sverige om hösten. Över allt norr om Skåne är det bedrövligt svårt att klara sig ur överlevnadssynpunkt. Minusgrader om nätterna och regn om dagarna. Jag skulle följa det med glädje.

2009-04-19 @ 22:05:11
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0