Våren är här

Med våren kommer de vanliga naturtecknen, som framför allt folk som inte insett att en svala, eller i detta fall några fina dagar, inte gör någon sommar. De drar på sig både kortbyxor och kortärmat, trots att det är 12-13 grader och bevisar än en gång att dagens mode går ut på att lida samt att alla under 21 inte har alla hästar hemma. Ett annat vårtecken är alla människor som på balkonger, verandor och uteplatser envisas med att sola. Detta är sak jag genuint ogillar. Inte att folk solar, utan närmare bestämt att sola själv. Jag ser inte syftet. Det är olidligt varmt, det är oerhört tråkigt och umgås man med folk som gärna solar har man dessutom ingen att leka med utan får, om man är på stranden, för varje halvtimma springa och doppa sig själv för att inte avlida av tristess och värme, springa upp igen, blöta ner de lata asen och sedan försjunka i en god bok i femton minuter innan det är dags igen. Och varför? - För att man skall vara brun. Med detta i åtanke börjar folk redan innan solsäsongen smyga iväg på solarium och betalar alltså pengar för att se ut som någon som legat under solen och latat sig i timmar. Hela konceptet "att sola" är en så pass dum företeelse att den hamnar som #5 i min lista.


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag älskar sommar och sol, men är inte överdrivet förtjust i just solande. Jag skulle verkligen inte protestera om till exempel barockens skönhetsideal återinfördes... Blek och rund = Vacker. Toppen!

2009-04-18 @ 10:48:26
URL: http://tjurskallenstomrum.blogg.se/
Postat av: Andie

Tja jag är inte så intresserad av att sola heller. Jag anser ju att man blir brun även om man nu inte ligger och pressar.

2009-04-18 @ 11:27:40
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Anonym

Intressant att du här dömer ut en hel del människor som kan tyckas vara trevliga och bra på alla sätt. Bara för att de gillar att ha en något brunare nyans på sin i övrigt likbleka kropp. Det är ungefär som att jag skulle tycka illa om dig för att du då och då tittar på en serie som du laddat hem. För att sola tjänar för mig två syften; ett: jag blir brun, vilket jag mår bra av och känner mig inte bara snyggare utan friskare. Två: det är som en fristad, 20 minuter där man är alldeles själv med sina tankar. Jämför det med att ta ett bad. Avkoppling! Jag tror att du inte gillar solning i dess olika former på grund av att din albinokropp reagerar på solen genom att förvandla sig till en kräftröd hinna. Som till råga på allt svider och gör ont. Du hade alltså missflyt i lotteriet när du föddes och lastar nu andra, mer gynnade, människor för dina dåliga gener. Ha!

2009-04-18 @ 11:41:15
Postat av: Lindberg

Ja, det är precis vad jag gör. Eller? Läs igen.

2009-04-18 @ 12:45:42
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Buder

:) Personligen tycker jag det är sjukt skönt att sola, faktiskt. Dessutom känner jag mig både piggare och fräschare när jag solat. Kan dock hålla med om att det finns vettigare saker att syssla med...

2009-04-18 @ 17:55:18
Postat av: Lindberg

Jag kritiserar framför allt konceptet "att sola, ligga på ett ställe i syfte att få sol på sig. Jag har inget emot att få sol på mig medan jag gör något.

2009-04-18 @ 18:01:02
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0