ingenting alls

Det står helt still. Kanske är det nyhetstorkan som har del i min oförmåga att producera något på bloggen men jag tror inte det. Snarare borde det vara så att nyhetstorkan leder till att fler idiotiska inläggs skrivs och tidningarna fyller sina sidor med än mer skräp, vilket borde leda till att jag blir förbannad och skriver. Uppenbarligen funkar det inte så.
En annan teori jag nyss supit ihop är att jag resignerat inför idiotin som i dagligt tal kallas samhälle eller civilisation. Kanske är det så, för är det ett som är säkert så är det att dumhetens spiral snurrar snabbare hela tiden. Bildligt ser jag det som en upp -och nervänd trafikkon i vilken en kula roterar; genom  hela idiotkonen går det fortare och fortare för att slutligen ramla ner i dumstruten. Ytterligare en kon där kulan bara faller fritt. Hur som helst så är kulan omöjlig att stoppa. Genom intelligens och vettiga inlägg i seriösa debatter kan kulans hastighet bromsas, medan dåliga tv-program, kvällspressen, politiker och diverse löst folk med flera bara ökar kulans acceleration.
Om man skulle ta och samla vettigt, gnällande människor i ett rum så leder det oftast till att man blir mer förbannad än innan. Ändå så känner man sig stärkt av dylika möten. En gnällande, smart människa som jag inte känner är Björn. Han har idag lagt upp ett kul klipp från Youtube, vilket osökt fick mig att leta reda på ett annat klipp, som denne Björn tidigare lagt upp. Tror jag.
För att avsluta detta poänglösa inlägg tänkte jag hur som helst posta dessa klipp. För att de är roliga och för att det i övrigt står still.
Ni få som läser detta bör dock ha klart för er att inget har blivit bättre bara för att jag inte kritiserar det. Jag vet bara inte var jag ska börja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0