SD

Än så länge har jag tänkt att ta upp Sveriges övriga partiet men det får anstå ett tag. Just nu funderar jag i det kloka att Sverigedemokraterna förkortar sitt partinamn SD. Då jag är smått historiskt intresserad tänkte jag inte på partiet då jag såg de två bokstäverna utan snarare på "Sicherheitsdienst". Sicherheitsdienst var underordat Reichsführer SS, Himmler, och bistod med Einsatsgruppen för avrättning av icke önskvärda element i erövrade områden. Inte sällan härjade dessa grupper med stor iver i omedelbar närhet till fronten.

Om man, som Sverigedemokraterna, försöker tvätta av sig stämpeln av utlänningsfientlighet kan det verka som ett dumt drag.

Den övre bilden är alltså från Sicherheitsdienst uniformer, den undre från Sverigedemokraternas hemsida.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det har jag aldrig ens tänkt på men kul är det. Troligen har de inte ens tänkt på det själva. Jag tvivlar på att de tänker särskilt mycekt alls...

2009-05-29 @ 12:53:34
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Lindberg

Med tanke på att de ger sig i kast att försvara "gamla hederliga svenska värderingar" såsom djurskydd och vackra betesmarker tror jag de tänker en hel del. Med tanke på hur långt de har kommit och hur nära de är en riksdagsplats har de tänkt på en massa men ibland blir det bara fel.

2009-05-29 @ 14:20:43
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0