Stålmannens dilemma

Efter att jag nu hört att jag är så bitter och negativ i mitt skrivande kommer här en lättsam fundering.

Stålmannen kommer ju som bekant från planeten Krypton, son till Jor-El, om jag minns rätt. Han är den ende överlevande från planeten, som exploderade. Hans föräldrar hade samma krafter som han, vilket innebär att de inte var ett dugg märkvärdiga på sin hemplanet. Med andra ord så var stålmannengrejen, att vara supersnabb, kunna flyga, vara ruskigt stark och osårbar normaltillståndet på Krypton. Det i sin tur borde innebära att han dagligen får anstränga sig kopiöst för att verka normal. Med andra ord måste han hela tiden röra sig i en för honom oerhört långsam fart, som  vi vanliga dödliga gör för att låtsas gå i ultrarapid. Det måste vara oerhört ansträngande. Kanske inte för stålmannen då men då han i mångt och mycket uppvisar stora likheter med människor, borde det ändå vara lite jobbigt att röra sig så långsamt. Tänk bara på om han får till det och har sex. Är han genetiskt i behov av den höga hastigheten som skulle få en vanlig kvinna att brinna upp? Är då samlag i mänsklig hastighet rent ut tråkig? Eller?


Kommentarer
Postat av: Sandra

"Är han genetiskt i behov av den höga hastigheten som skulle få en vanlig kvinna att brinna upp?"



Jag avlider!

Du borde få nobelpriset.

2009-05-13 @ 22:04:09
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Lindberg

Tackar. Nobelpriset i vad?

2009-05-13 @ 22:10:28
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0