Löpsedlar

Så höll Daniel Westling sin sjukdom hemlig. Jag tror det var Aftonbldets löpsedel idag. Min första tanke var: "Han höll väl käft om det". Men kan det vara så enkelt? Det är trots allt en löpsedelsrubrik, då måste det ligga något bakom. Men icke. Det var så enkelt. Ibland är det som att få en vits berättad för sig där man ser poängen redan från början men ändå inte vill tro att den är så förutsägbar och förväntar sig en oväntad vändning. Den vändningen kommer sällan och vitsen blir den besvikelse man egentligen trott. Så är d et med löpsedlar. Ett tag tänkte jag att att man kan kunde läsa löpsedlarna och dra slutsatsen att inget hänt det senast dygnet. Så är det inte. Idiotskvaller säljer visst bättre än nyheter som faktiskt har inverkan på folk. Det värsta är att man inte kan ¨låta bli att läsa dem. Jag känner mig lurad varje gång, samtidigt som jag misstänker att jag blivit lite dummare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0