Hybris

Kära läsare! Tillåt mig att presentera veckans förmodligen mest korkade uttalande. Ett uttalande som inte bara är aningen överdrivet utan även tyder på att personen som gjorde uttalandet befinner sig långt borta från verkligheten. Denna person behöver allvarligt hjälp att justera sin självbild. Uttalandet lyder som följer:

- Jag är utan tvekan den mest förföljda människan i hela världshistorien och i hela mänsklighetens historia

Osama efter 9/11, Mengele efter det andra världskriget eller varför inte Jesus då det begav sig bör ha varit relativt förföljda med. Men vad vet jag. Han påstår hur som helst vidare att han "är [] den bästa premiärminister som står att finna i dag."

Om ni 2015 tar upp ett lexikon och slår upp ordet "Hybris" kommer ni med stor sannolikhet finna en bild liknande denna nedan.



Silvio Berlusconi, Italiens premiärminister. För att citera Capt E. Blackadder: "Sir, have you ever visited a planet called earth?"

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha. Jag tycker att han och Anna Anka skulle utgöra ett perfekt par.

2009-10-14 @ 02:28:19
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Ailas

Visst luktar det lite hybris över denne kille! Jag konstaterade faktiskt samma sak den 11 oktober, dock gav jag honom lite konkurrens... :)



Du är välkommen att ta en titt! Jag är ny bloggerska.

2009-10-14 @ 09:22:47
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Alfahannen

Haha, ja om det finns någon rättvisa i världen så ska hans minne blekna i våra sinnen på samma sätt som skett med...öhh...till exempel....Naken-Janne!!

2009-10-14 @ 21:39:26
URL: http://sensitivealphamale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0