Dejtingexperten

Aftonbladet är som vanligt fylld med journalistiska mästerverk. Idag reagerade jag på denna artikel. Den börjar så här:

-          Har du dåliga tänder, är humorlös och gift?

Då har du tyvärr mindre chanser till en lyckad dejt.


Nu har jag inte så stor koll på det här med dejting, jag har mig veterligen aldrig varit på en, eller åtminstone aldrig kallat det så men det borde vara klart för envar att ens chanser att lyckas med en sådan minskar om man är ful, tråkig eller söker ett vid sidan av- nöje.  Det verkar inte vara så att alla fattar det för det finns något som heter dejtingexpert. I detta fall heter hon Marie Hagberg och hon har just givit ut en bok i ämnet. Hur blir man dejtingexpert? Söker man den befattningen eller väljer man att kalla sig så? Om man söker den, hur skulle då anställningsintervjun se ut? Antingen har personen dejtat en jävla massa och dragit erfarenheter eller så har ämnet avhandlats teoretiskt, dvs experten har i princip läst allt som går att läsa därom och kommit på en egen idé som prövats teoretiskt. Faktum är att jag misstror en kvinnlig dejtingexpert på grund utav våra olika utgångslägen; även en ful, tråkig tjej som samlar på uppstoppade hamstrar har lättare att få ragg än en medelmåtta kille. Sedan är ju alltid frågan vad man vill få ut av det.

Hela listan över saker som får en dejt att gå i stöpet ser för övrigt ut så här:

1. Opålitlig

2. Oförskämd

3. Humorlös

4. Gift

5. Besserwisser

6. Snål

7. Dominerande personlighet

8. Dålig andedräkt

9. Undergiven

10. Dåliga tänder

Slutsatsen jag drar av den listan är att en dejtingexpert som upplyser om detta med kraft motverkar evolutionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0