Vem är det som gnäller av sig i kvällspressen?

Inte alla så kallade nyheter hittar kvällspressen på själv. Nej, de får tips också. Min stora fråga är då självfallet hur man är funtad om man ringer till endera Aftonbladet eller Expressen och gnäller över saker som verkligen inte är intressanta. Som detta till exempel: "13-åriga Josefine Borup och Vanessa Lindqvist i Halmstad fick inte beställa varsitt Happy meal på McDonalds. Anledning: De var för gamla. - Jag tycker det är sinnessjukt, säger Vanessas mamma Ditte Lindqvist." (Expressen) Jag tror Magnus Betnér var inne på det någon gång men när en så oviktigt artikel dessutom inramas av bilden på "offren" som ser lite ledsna ut är det inte ett hett tips från en bekymrad medmänniska som ligger bakom denna geniala skapelse. Någon är sur och kränkt och söker upprättelse genom att lyfta upp oförätten till nationell nivå. Vad i helvete hände med att klaga? Varför inte gå ner till Macdonkan och skälla ut dem och därefter bojkotta stället om man nu blev indignerad? Förmodligen är det åldersdiskriminering och dessutom ett brott mot de mänskliga rättigheterna att var och en efter eget tycke skall få inhandla ett happy meal. Det har gått aldeles för långt nu. Utan motgångar får idiotiska påhitt och normer bara fortsätta utvecklas till ännu dummare saker. Vi har det på tok för bra.

Kommentarer
Postat av: Alfahannen

Jag skulle gissa att chansen till större ekonomisk ersättning ökar med skvallermedias inblandning än att "bara" bege sig ner till Donkan och klaga. Hoppas allt är väl med dig.

2009-09-04 @ 18:55:49
URL: http://sensitivealphamale.blogspot.com
Postat av: Lindberg

Det tror jag väl med. Ekonomi brukar vara den drivande kraften bakom mycket dumt. Men vad får de som hört av sig? Det är knappast så att Gyllene Måsen betalar ut skadestånd i vänstervarv.

Välkommen tillbaka!

2009-09-04 @ 19:43:40
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Haggis

Och Eksjö Stadshotell förvägrade mig rätten att beställa Bamses pannkakor med en stor stark då de hävdade jag var för stor för barnmeny för ett antal år sedan. Jag valde inte att gå till skvallerpressen utan i stället uppmanar jag min bekantskapskrets att inte utspisa där i framtiden. Det är jag tillräckligt nöjd med =o)

2009-09-04 @ 21:53:53
Postat av: Lindberg

Jag tror personalen inte riktigt kunde tackla din beställning då den klart går utanför gränserna för all anständighet;)

2009-09-04 @ 22:45:26
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja verkligen. Finns det verkligen inget intressantare att skriva om än det? Hur är man funtar om man ens kommer på tanken att man måste informera pressen om en sådan skitsak? Snacka om att ha för lite problem i sin vardag.

2009-09-06 @ 01:07:46
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0