South Carolina

Två saker förutom natur och trevliga människor tilltalade mig i South Carolina och det till den grad att jag tänker omnämna det här. För det första är det förbjudet att skräpa ner. Det är det förmodligen förbjudet i Sverige med men här är det kännbart; Littering prohibited. Minimum fine $1000 and jail. Precis vad jag nämnt i ett tidigare inlägg. Närmast absurda straff för ett brott som är fullkomligt onödigt. Den som ändå kastar ut sin colaburk från bilen får skylla sig själv.
Den andra saken är en skylt jag såg utanför en mack när vi tankat. På den stod det: "According to South Carolina law, we are obligated to arrest anyone between 17 and 21 who tries to purchase tobacco or alcohol." Så oerhört fyndigt! Självfallet är det inte de som säljer som ska ta smällen. Helt rätt! Konrollera legitimation och sätt ditt de prepubertala små lymlarna!
Jag had en tredje sak men den har för tillfället fallit bort så det får anstå så länge.

EDIT- Den tredje saken var att det finns skyltar uppsatt vid byggarbetsplatser längs vägar som berättar för resenärena att böterna för fortkörning fördubblas när det arbetas på dessa ställen.  Smart.
Tnr. 192348

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh det ska bli så galet intressant att höra om allt ni sett och vart med om!

2009-07-21 @ 09:09:24
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0