Sommar

Det vare ett bra tag sedan jag skrev något och ännu längre sedan jag skrev något vettigt. Det känns just nu som om det kommer att bli mycket sporadiskt framöver av flera skäl. Skälen är jag själv inte helt säker på men det närmar sig semester med vettigare saker att göra än att skriva av sig. Dessutom har jag hamnat i någon form av mellanläge; jag har varken varit särledes irriterad eller glad utan det mesta bara rinner av mig som vatten av en gås. Jag har kommit halvvägs i Sandras exemplar av Dawkins Illusionen av Gud, som visserligen är mycket intressant men inte på något sätt uppseendeväckande. Den är nog mer spännande i USA där det är mer ovanligt att vara ateist. Utgår man ifrån att det inte finns någon gud i någon form är det på sin höjd intressanta aspekter författaren framför men ingalunda omskakande. Som jag tidigare nämnt tycker jag det är konstigt att man kan tro på en gud och håna dem som tror på magiker och spöken. Det som Dawkins tar upp som inte behandlats så mycket tidigare är respekten för religioner, att det verkar vara så att andras religioner måste respekteras till vilket pris som helst och inte får ifrågasättas, trots att själva grundidén är betydligt knasigare än att hävda att grisar kan flyga eller att universum vilar på en rosa elefant som lyssnar till namnet Gertrud.

Jag har retat mig lite över användandet av ordet "sommarplåga" i radio. Det kan omöjligen vara något positivt, trots ivriga försök att få det att låta så.
Rent allmänt verkar en hel del bloggar minskat på inläggen den senaste tiden och jag kommer inte på någon annan anledning än att det är sommaren om nalkas med stormsteg (visserligen är det den 5 juni idag men det hade lika gärna kunnat vara oktober om man ser ut genom fönstret) och med den känslan att ta paus ifrån allt, även självpålagda plikter såsom skrivandet av en blogg. Känner jag mig själv rätt så kommer det inte ta så oerhört lång tid innan jag måste rätta till något som är fel eller tycker att jag måste rätta till något.

Till dess,

Lev väl

EDIT - Den sista meningen blev mer än lovligt skum. Kontentan ska vara att jag formodligen återkommer tidigare än anat. Tnr. 061517


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0