Fettgen och AMF

Nu har forskare i USA äntligen funnit något av vitalt intresse - fettgenen. Denna gen är enligt svt ansvarig för att omvandla kakorna man äter till fett. Äntligen! Dumma jag har hela tiden trott att det var mitt fel att jag blir tjock av att trycka i mig kakor. Det är alltså fettgenen. Varför gör inte regeringen något? De borde omedelbart testa hela befolkningen för att se vem som har genen och skydda dem. Varför reagerar inte media? De borde omedelbart skapa en upplysningskampanj i löpsedelform:

Fettgen funnen - DU kan vara drabbad!

Nåja, det kommer nog. Till dess kan jag fortsätta uppröra mig över Christer Elmehagen. En reporter frågade honom varför han hade tagit emot bonusen från AMF:s styrelse, varpå han svarade att den erbjudits honom. Därpå tyckte reportern att Elmehagen ju kunde ha tackat nej. Smart inlägg. Journalisthögskolan är visst inte vad den borde vara den heller. Just nu sitter jag och funderar på hur mycket av min lön jag skall lämna tillbaka, så att jag inte uppfattas som girig. Risken är ju annars att en feriepraktikant i Uddevalla (de får visst sämst betalt i Sverige) någonstans blir upprörd.

Ett privat pensionssparande verkar vara en god idé. Problemet blir nog att hitta någon som investerar mina pengar i vapenhandel. Det är en rätt stabil marknad.


Kommentarer
Postat av: Christian

haha, ja jag hade nog inte heller tackat nej till hans lön.

2009-03-25 @ 13:21:33
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: SteveO

Elmehagen verkar ha fettgenen, för nånstans känns det som han är en tjockskalle.

2009-03-26 @ 18:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0