Aftonbladet

Jag kan inte mer än att känna förakt för hur lågt man kan sjunka då denna tidning faktiskt hävdar att de är seriösa i sin "nyhetsrapportering". Jag använder här citationstecken på grund utav artiklar som denna, vari det hävdas att ödet förde ihop HKH kronprinsessan och hennes gemål. Vidare så är det mer regel än undantag att byta mot publicitetsregel nummer 3; Löpsedel, rubrik och ingress skall ha täckning i texten under rubriken Ge korrekta nyheter.
Bilden nedan är från dagens nätupplaga
Jag vet inte vad jag ska tro men det verkar som om han åt upp lungan och inte kamraten som sådan. Utöver det står det klart och tydligt att det var hjärtat, något som sedan vederläggs då han lyckades ta fel på organen. Är detta ett tecken på yrkeskunnande? Det vore så mycket lättare om tidningen skulle satsa helhjärtat på smaskigt skvaller och ha en extra sektion med bara nyheter. Eller helt ta över En Ding, Ding, Ding Världs koncept och stå för det. Hur kan man sälja en tidning som allt som ofta har en pixlad bild på någon gärningsman i fyrfärgstryck över två (!) sidor eller fyller samma sidor med en jättebild visande en äng och påstå att det är brottsplatsen för ett eller annat brott. Det största nyhetsvärdet finner man oftast under horoskopen, kanske under seriena.
Skämmes, ta mig fan.




EDIT - Stavfel. Tnr 261223

Kommentarer
Postat av: Sandra af Munkakvarn

Agree. För att inte börja tala om alla stavfel och syftnigsfel. Verkar som att det inte finns en enda skriv och läskunnig människa på den tidningen.

2010-06-22 @ 00:02:50
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0