Det ena med det tredje

Först ut en historia ur kategorin "det var bättre förr", eller ja; bedöm själva:

Aftonbladet om hur CIA utförde ett tankekontrollexperiment på en fransk by med hjälp av hallucinogent ämne.

Utöver det så läste jag framsidan på dagens Aftonbladet när jag stod i kö för att handla. Där stod någonting i stil med "PLURA : därför köpte jag kokain". Spontant käns det som det kortaste artikeln någonsin. - Jag är beroende. Förmodligen är det inte så det är skrivet men det hade varit kul. Snacka om antiklimax efter den framsidan. Tilläggas bör att jag inte bryr mig nämnvärt om vad artister, varken riktiga eller självutnämnda, sysslar med. Deras inverkan på historien är minimal och bör därför inte ta så mycket plats i mediala sammanhang.

Att folk blir förvånade över att dessa kändisar gör lika mycket dumt som "vanligt" folk är dessutom naivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0