Äntligen!

Min länge efterlängtade beställning trillade nyss ner i brevlådan, Nordstedts etymologiska ordbok. Mycket spännande. Om jag nu bara kunde komma ihåg vilka ord jag hade tänkt slå upp...
Hur som helst är risken stor att det i närtid dyker upp en hel radda med spännande ord. Jag tycker det har blivit något öde under den kategorin. Om inte annat så kanske bläddrandet i detta verk hindrar mig att i framtiden använda mig utav franska låneord i större utsträckning. Utom "kommunism" och andra ord som hindrar ifrån att någon över huvudet taget förstår vad jag menar. Det är nog svårt nog som det är ibland.


Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Kommer arkivera de idéer som framförts i min blogg tills jag får ngot underhållande-du är alltid välkommen tillbaka:)

2009-04-14 @ 13:49:47
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Andie

Va kul med nya böcker. Jag kanske inte har köpt just en ordbok idag men böcker har jag köpt mig. Väntar dock fortfarande på en bok som maken beställde i februari som inte har kommit ännu.

2009-04-14 @ 21:03:49
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Lindberg

Jo, det är skoj. Just denna bok har jag velat köpa länge, det har bara inte blivit av. Senast förra veckan var jag inne på en bokhandel för att införskaffa ett exemplar av just <em>Svensk etymologisk ordbok</em> Personalen där inne såg på mig som om jag precis ramlat ut genom taket och skakade på sina huvuden, så det blev en beställning över nätet.

Vad är det för bok du väntar på, om man får fråga?

2009-04-14 @ 22:12:33
URL: http://minsvartvitavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0