Att boka en resa

Nu kan jag tycka att man kan få åka vart man vill utan större problem. Men. Vissa länder är lite mer resvänliga än andra. Jag tycker att Pyongyang är en stad jag skulle vilja veta mer av men så länge det finns en kommunistisk diktatur i landet så finns risken att jag skulle säga något dumt och inte mera komma hem. Det VET jag redan innan en fet nordkorean (ursäkta den dåliga vitsen) stämplar mitt visum. Det är inte heller ok att båtluffa i Burma eller nakenbada i Iran. Lika lite tycker jag att Somalia lämpar sig som resmål för en solsemester, även om det finns fina stränder. Det tyckte den 19-åriga svenska som nu sitter fängslad i Pakistan, anklagad för terrorism. För andra gången. Första gången skulle paret, enligt den alltid sanna och framför allt nyanserade tidningen Expressen, semestra i Dubai över jul men bestämde sig för att åka till Somalia i stället för att få uppleva "äkta muslimsk kultur och vacker natur". Denna gång skulle de alltså till Mekka men greps av pakistansk säkerhetstjänst någonstans mellan Pakistan och Afghanistan. Personligen så tycker jag att man får skylla sig själv. Jag ska inte säga att de eventuellt har samröre med extrema organisationer men vad jag tänker hävda är att de är rätt jävla dåliga på att planera en återhämtande semester. Nästa gång, flyg charter till Mallorca.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, vad är det för fel på Spanien? Det hela är en fars. Tror de verkligen att folk är så jävla dumma att de går på snacket om semester i Pakistan? Kvinnans mamma är dessutom ordföranden i Sveriges Muslimska Råd.

2009-09-13 @ 21:10:25
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0