Drick kaffe i stället!

Förmodligen är det något fel på mig men jag blir irriterad när man skriver ordet "te" fel. Det är två bokstäver. Två! Varför klämmer man in en tredje? "The" är mig veterligen en bestämd artikel i det engelska språket, varför "the vatten" bara är absurt. "The water" heter det och menar man tevatten så får man fan skriva tevatten. Lika lite heter drycken "té" som vissa vill tro, måhända i ett försök att göra sig till. "Jag dricker bara grönt té odlat i en liten by i sydöstra Kina, därefter privatimporterat hit av en mandarin på cykel". 
Sluta upp med det och intills ni kan skriva dryckens namn, te, rätt så får ni fan i mig dricka kaffe. Eller läsk. 



Te - två bokstäver.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har helt rätt. Te stavas helt enkelt bara TE.

2009-09-07 @ 12:20:45
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Alfahannen

Haha, ja det är med största sannolikhet något fel på dig, men en tröst kan vara att vi är några till med samma "fel" inbyggt i våra arma huvuden. Må vi blomstra och föröka oss!



Ordet "the" är en styggelse som förstör vilket sammanhang som helst.

2009-09-07 @ 13:56:59
URL: http://sensitivealphamale.blogspot.com
Postat av: Marie

Oj vad jag håller med!

2010-04-15 @ 16:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0