Mer porr

I Dagens nätupplaga av DN finner vi en spännande artikel. Nakenskanning kan bryta mot barnporrlag. Mycket roligt. För att citera min kära fru: "Ja, det är ju fan så mycket bättre att de blir tafsade på av säkerhetskontrollanter".
Nåväl. Ett förslag till dem som känner sig kränkta av att bli scannade är att ni tar bussen.
Eller helt enkelt skiter i att bli kränkta/förödmjukade/förolämpade/indignerade eller motsvarande. Det är faktiskt inte så att man tar någon egentlig skada av det.


EDIT- I artikeln kan man läsa följande:
"Varningen utfärdas av Terri Dowty från organisationen Action for Rights of Children som säger att skanningen bryter mot den brittiska barnskyddslagstiftningen från 1978, som slår fast att det är otillåtet att skapa en oanständig bild eller en avbild av ett barn."
SLUTA LAGSTIFTA OM SUBJEKTIVA SAKER! Det funkar inte så länge inte alla människor har i princip samma uppfattning. Kan jag anmäla en fjortis för att denne har kränkt mig bara för att han går med byxorna kring benen? Hipphopp-lyssnande små kräk är vad de är men jag borde fan inte få anmäla dem. Tnr. 051942


Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med. Det är så löjligt att man avlider. Och den som känner sig kränkt av det här förtjänar att bli kränkt. Folk har för lite problem och behöver härdas.

2010-01-06 @ 12:03:17
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0