Den lärande skolan

Orsaken varför jag länkat till Maciej Zarembas artikelserier tidigare är många men framför allt är syftet att jag tycker fler skall läsa dem. Det är skrämmande läsning och i alla fall jag har oerhört svårt att begripa acceptera att det är så här det ser ut i verkligheten. En känsla av tomhet sprider sig i mig; tyvärr en känsla jag känner igen: vanmakt.

Just på grund utav att det är så jag upplever det, hoppas jag genom denna sammanställning sprida Zarembas artiklar så att fler läser och förstår vart vi är på väg. Bara genom att göra medvetandegöra problem kan man göra något åt dem. Dessvärre anser jag att universallösningen på problem i vårt samhälle främst består i att ignorera dem.

Så vandaliserade komunen en skola

Så sänkte skolan kraven på läskunnighet

Den glömda läraren (Om artikelserien som sådan)

"Man måste låta rätt gå före galet" En skolas kamp mot överheten

Kommer det fler artiklar i samma ämne hamnar de här med.

Det kom fler:

"Sverige har slutat undervisa" Så förlorade lärarna sitt yrke


"Det är ingen vacker syn" Så tog teknokraterna kommandot över skolan



EDIT- rättade stavfel. Tnr. 101226

EDIT2- Ny länk  Tnr 131528

EDIT3- Ännu en sista länk och ändrat i "EDIT2" Tnr. 141953

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0