Naken

Nakenscannern har ånyo dykt upp i mediala sammanhang. Varför vet jag inte. Jag har en viss förståelse av att den används. Folk i allmänhet är rädda och tror att regler och apparater för ökad säkerhet ger ökad trygghetskänsla, trots att det motsatta är fallet. Jag har knappt någon förståelse för varför folk tycker illa om den, bilderna är, som en kollega så fint uttryckte det, inte runkvänliga. Självfallet har någon dum jäkel redan motbevisat detta och åkt fast för att ha onanerat medan han tittade på bilderna. Detta ser jag dock inte som en intäkt på att de som inte ville använda den har rätt; folk skulle bara veta vad människor gör med bilder på helt påklädda personer.
Då återstår säkerhetsaspekten. Sedan såg jag nedanstående video och återgår till min tidigare tes.
- Det handlar inte om säkerhet utan att upprätthålla illusionen av densamma
Tidigare inlägg om samma sak: Här och här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0